Jdi na obsah Jdi na menu
 


Prosíme o konstruktivní připomínky, které se budou vztahovat k našemu domu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Omluva p. Kolišovi

(Josef Datko, 25. 11. 2010 22:23)

Touto cestou bych se chtěl omluvit p. Kolišovi za neoprávněnou kritiku ve svém příspěvku dne 23.11.2010 v čase 23.31.

Vyplácení přeplatků

(Josef Datko, 23. 11. 2010 23:36)

Z rozhodnutí výboru paní Mátlová začné dnem 23.11.2010 vyplácet přeplatky za teplo a teplou vodu. Všech, kterých so to týka ji najdou každou středu od 17.00 do 19.00 hod. Táto informace by měla být také vyvěšena v každem vchodě.

Petra Besserová

(Josef Datko, 23. 11. 2010 23:31)

Nevím, kde paní Staňková vzala, že na kotelnu budeme brát úvěr. V současné době o úvěru zatím neuvažujeme a budeme se snažit tuto transakci pokrýt z vlastních prostředků, které máme na svém účtě. Co se týče dotací, zatím jsou pozastavené (Zelená úsporam)a měli by se opět otevřít v měsíci únor. Jedná se o peníze z Evropské únie a tak věřím, že tento program bude opět spuštěn. Peníze z dotací by se měli použít na obnovu resp. opravu výtahů v našem domě. Tak to bylo také deklarovano i na shromáždění.
Co se týče informovanosti samozřejmě mate pravdu a výbor neustále hledá cestu k nápravě. Tady si myslím, že neustále narážky od p. Koliše nejsou scela fér. Členy výboru byl v nedávne době požádán, jestli by nám nepomohl s internetovými stránkami. Jeho odpověď byla jasná - že na to nemá čas. Tak nevím co si mám o tom myslet.
Děkuji "spolumajitelce" za příspěvek, ale více by mně a výbor potěšilo, kdyby se nám podpory dostalo otevřeně (adresně).

Informace o rekonstrukci a nejen

(Petra Besserová, 23. 11. 2010 22:40)

Zdravím všechny spolumajitele, ať už anonymní či se jménem. Chci poděkovat za odpověď na mou otázku ohledně větráků, i když nepřišla od nikoho z výboru, což mě překvapilo. Je zajímavá úvaha paní Staňkové o návratnosti kotelny a solárních panelů. Pokud tomu správně rozumím, za předpokladu, že nedostaneme dotaci, je návratnost 12 let a životnost 15 při bezškodném provozu. Přiznávám, že kotelnu jsem podporovala, ale myslím si, že za stávajících podmínek by bylo asi lepší přehodnotit investování společných peněz a na kotelnu se solárními panely našetřit. Pevně doufám, že nejen na toto téma se budou vést diskuze.
Jsem ráda za náš výbor, věřím, že svou práci dělá zodpovědně. K takovýmto diskuzím by nedocházelo, pokud bychom my spolumajitelé dostávali více informací. S pozdravem P. Besserová

Re: A je to?

(Karel Koliš, 23. 11. 2010 22:10)

Vážená paní spolumajitelko, věřte, že většině dle Vašich slov "rejpalů" jde o to, aby se v našem domě žilo co nejlépe, řešily se věci efektivně, ekonomicky a správně. Podívejte se na stránky sousedního SVJ, jak si tam bez problémů vyměňují názory: http://bit.ly/eAF0Wd .

Pokud stojíte o můj názor, rád Vám ho vysvětlím, bohužel byste musela odkrýt svou tajemnou identitu - spolumajitelek je v našem domě více. Můj názor ozhodně není proti výboru, nebo proti někomu, ale je PRO dům 1161-66.

A je to?

(Spolumajitelka, 23. 11. 2010 20:34)

Je vidět, že v našem domě jsou stály rejpalové. Chtěla bych se zeptat, proč se neustále strefujete do našeho výboru. Můžeme být rádi, že se starají o náš dům. Vždiť jste měli možnost se přihlásit za člena výboru. Nikdo to nechtěl dělat. Kritizovat to umí každý, ale aktivně se zapojit do práce to již né. Pane Datko nedejte se

Rekonstrukce

(Josef Datko, 23. 11. 2010 19:39)

Máte pravdu na 4. shromáždění při hlasování bylo pro 96,6% přítomných podílů, ke schválení postačuje 75% přítomných podílů. Po tomto shromáždění byla v celém domě provedená podpisová akce na vybudování kotelny a solárních panelů. Tady z celkového počtu 88658 podílů kotelnu nepodpořilo 8267 podílů (včetně vaše půlky podílů - manžel podepsal) tj. 9,32%. Pro se tedy vyslovilo přes 90% vlastníků převedeno na podíly. Pro Vaši zajimavost proti kotelně bylo 8267 podílů, z toho:
vchod 1161 - 6151 podílů
vchod 1163 - 1778 podílů
vchod 1165 - 338 podílů
Ostatních polemik kolem rentability se již už nehodlám vyjadřovat. Vše podstatné bylo zodpovězeno na oné valné hromadě.

Rekonstrukce

(Gabriela Staňková, 23. 11. 2010 11:11)

Děkuji všem, kteří se zde zapojili do diskuze i panu předsedovi za snahu zodpovídat naše dotazy. Musím se přiznat, že mě v poslední době značně znepokojuje postup prací firmy, která provádí rekonstrukci. Přečetla jsem si podrobně projektovou technickou dokumentaci zpracovanou firmou Atelier DEK vystavenou na těchto stránkách a bohužel konstatuji, že se příliš nedodržuje postup práce, tak jak je zde popsána. Např. nebyly dodrženy technologické přestávky mezi nanášením jednotlivých vrstev, základní vrstva na polystyrénu měla podle dokumentace tvrdnout za sucha 5-7 dní, u nás byla překrývána další vrstvou za deště a vlhka již po dvou dnech a nyní za deště, který se má od zítra měnit ve sněžení a silný mráz, práce pokračují dál a přitom dokumentace jasně mluví o tom, že práce se nesmí provádět za deště a zvýšené vlhkosti a pokud by teplota měla poklesnout pod + 5 stupňů.
Dovolte ještě poznámku ke kotelně a solárním panelům. Ze zápisu ze Shromáždění SVJ ze 14.7.2010 vyplývá, že výstavba byla odsouhlasena pouze 96,6% z přítomných 73,4% oprávněných členů SVJ, tedy nikoli ani požadovanými 75%. O smysluplnosti výstavby kotelny a instalace solárních panelů mám bohužel také značné pochybnosti. Pokud neobdržíme žádné dotace, což vzhledem k tomu, že program Zelená úsporám má být pro příští rok přehodnocen a mohou se změnit podmínky nebo nemusí být ve stejném rozsahu obnoven vůbec, pak poměrná částka např. na náš třípokojový byt z ceny kotelny 7 140 154 Kč činí 59 354 Kč a při nutnosti úvěru to bude podstatně víc. Za loňský rok jsme utratili (naše rodina) za teplo a teplou vodu asi 14 tis. Kč. Lze předpokládat jistou úsporu v souvislosti se zateplením, takže kdyby další úspora díky kotelně a solárním panelům měla u nás dělat ročně 5 000 Kč (tj. počítám více než 1/3), pak bude trvat více než 12 let, než se nám investice vrátí a začněme „vydělávat“, ovšem za předpokladu naprosté bezporuchovosti. Má-li být životnost kotlů 15 let a solárních panelů 20 let, připadá mi celá investice více než pochybná.

Re: Informace o rekonstrukci

(Karel Koliš, 21. 11. 2010 21:01)

Ještě doplním, že dnes jsem na oné nástěnce (vchod 1164 z ulice) našel vzkaz jednoho "spolumajitele" (čímž chci také vysvětlit, že se nejedná o vzkaz můj; ačkoliv se s jeho textem v podstatě ztotožňuji, já bych se nebál se podepsat...). Aby si tento vzkaz mohli přečíst i spolumajitelé z ostatních vchodů našeho domu, umístil jsem ho zde: http://bit.ly/cyT477

Re: Informace o rekonstrukci

(Karel Koliš, 21. 11. 2010 16:58)

Petro, dovolím si odpovědět (protože jsem odpověď v minulých dnech hledal taky).

Na nástěnce naproti kočárkárně je nějaké "Důležité upozornění !!!" *), které informuje o tom, že si je nutné v případě zájmu koupit vlastní větráky (velmi volné vysvětlení, radši se tam zajdi podívat ;))

Dovolím si k tomu poznamenat několik připomínek:
1.) proč je důležité upozornění na nástěnce plné zbytečných letáků a ne v "oficiální vitríně SVJ" na druhé straně domu?

2.) proč, když se jedná o "Důležité upozornění", není zmínka zde na stránkách, popř. proč to nemají nájemníci/členové SVJ ve schránce?

3.) Kdo rozhodl, že je potřeba vyměnit stávající (jistě už nedostačující) ventilační techniku za jinou a zrovna za tuto konkrétní, u které je potřeba spoluúčast (resp. plná účast) jednotlivých bytových jednotek? (a pochopitelně proč tak rozhodl?)

Děkuji za zodpovězení dotazů, popřípadě vysvětlení,
S pozdravem
Karel Koliš

=============
*) Takto je dané upozornění nadepsáno

Informace o rekonstrukci

(Petra Besserová, 21. 11. 2010 10:29)

Dobrý den,
mám pocit, že nám firma, zabezpečující rekonstrukci našeho domu, vyměnila větráky na streše. Chci se zeptat, zda je to jen můj dojem a nebo to opravdu dělají bez našeho vědomí. Nikde se mi nepodařilo o tom najít žadnou zmínku. Pokud k výměně opravdu došlo, jaké to bude mít důsledky pro nás jako pro vlastníky bytů, jak se to odrazí na celkové ceně?
Děkuji předem za informace.
S přáním hezkého dne,
Petra Besserová

Rekonstrukce + Úvěr

(Josef Datko, 19. 11. 2010 18:18)

Stavební spoření a úvěr od Wüstenrot stavební spořitelny

Dne 22.10.2010 byla podepsaná úvěrová smlouva u Wüstenrot stavební spořitelny na úvěrový rámec
23 000 000,-Kč. Od tohoto dne jsme připravení plnit své závazky vůči firmě Ekoisol, spol. s r.o. První platby z inkasa budou provedeny až po prvním čerpání úvěrových prostředků. Stručný výtah z těchto smluv:

a) Překlenovací úvěr:
- pevná částka spoření (měsíčně) 76 375,-Kč
- splátka úroků (měsíčně) max. 103 500,-Kč dle vyčerpaných prostředků
- vstupní poplatek stavebního spoření 30 000,-Kč
- úhrada za zpracování a poskytnutí úvěru 30 000,-Kč
- úroková sazba překlenovacího úvěru 5,4 % (předpoklad do 31.8.2020)
- možnost mimořádných splátek na stavební spoření (zkrácení doby přek.úvěru)

b) Řádný úvěr:
- úroková sazba úvěru 3,7% (předpoklad do 1.11.2028)
- měsíční splátka úvěru po přidělení 161 000,-Kč
- možnost mimořádných splátek (zkrácení doby placení úvěru)

V současné době byly podány na proplacení 3 faktury a to:
1) Zateplení štítové stěny
2) Zateplení stěny u vchodu 1162
3) Oprava a zateplení střechy nad vchody 1161-1162
CELKOVÁ CENA: 2 276 870,-Kč

Průběh rekonstrukce:
Děkuji p. Kolišovi za vzorový dopis, je pro nás přínosný a v budoucnu se jim budeme inspirovat. Je to v zájmu nás všech. Je pravda dozvídali jste se o záměru a postupu práce na zateplení na poslední chvíle. Je to naše chyba.
Do konce listopadu by chtěla firma Ekoisol zateplit obě štítové stěny, celou stěnu směrem ke škole, přední část stěn u vchodů 1161 a 1162, zadní část u vchodu 1161 a 1162 (vyjma balkonů), oprava, zateplení celé střechy a montáž nosných panelů na solární panely. Zjednodušeně lze říci, že celou střechu a všechny stěny mimo balkónových.
Další práce budou až v průběhu příštího roku. Přes zimní období budou vyvěšeny možností řešení zábradlí na balkonech a dle výsledku ankety se rozhodne o finální verzi.

Dotace

(Josef Datko, 19. 11. 2010 18:16)

Dotace:
Nový panel – Státní fond životního prostředí zastavil dne 14.8.2010 dotační program Nový panel. Odůvodňují to vyčerpáním peněz pro letošní rok. V dalších rocích se o obnovení této dotace neuvažuje.

Zelená úsporám - Státní fond životního prostředí zastavil dnem 24.8.2010 v 15.00 hodin příjem žádostí na panelové domy (náš případ). Dnem 31.8.2010 byl pozastaven příjem žádostí na zateplení veřejných budov. Ostatních (rodinné domy a nepanelové (cihlové) domy) nebyly pozastaveny. Od konce října stát pozastavil i tyto žádosti. Dnem 1.11.2010 se zatím nepřijímají žádné žádosti. Obnovení přijímání žádosti by mělo být obnoveno 1.2.2011.

Bohužel tady musím konstatovat, že se nám do 24.8.2010 nepodařilo splnit požadavky pro žádost o dotaci Zelená úsporám (Smlouva o dílo byla podepsaná dne 23.8.2010) a tudíž žádost nebyla podaná. Vše potřebné pro podání žádosti je připraveno a čekáme až Státní fond životního prostředí opět obnoví přijímání žádosti. Tato žádost se může podat i v průběhu stavby. Revitalizace našeho domu a ani její financování tímto není ohroženo. Dotace z tohoto programu měli být a pevně věřím že budou použity na opravu a obnovu výtahu.

Dotace od Městské části Praha 17 – SVJ může o tuto dotaci požádat město do 3 let. Proto v těchto dnech připravujeme žádost o získání této dotace. Mělo by se jednat o částku kolem 2 miliónu Kč.

Odpovědi na dotazy

(Josef Datko, 19. 11. 2010 18:14)

Omlouvám se za pozdější zodpovězení dotazů, ale byl jsem mimo domov. Všechny nápady a návrhy jsou vždy vítané a výbor se jimi zabývá. Děkujeme za ně.
Je mi velice líto, ale v mnoha případech máte pravdu. Tyto stránky by měli informovat všechny členy SVJ o všem podstatném co se děje kolem našeho domu a také dění SVJ. Naše stránky si vzal na starost předseda kontrolní komise p. Filip Dvořák a má také přístupové kódy na vkládaní do nich. Již před měsícem jsem proto předal všechny podstatné materiály p. Dvořákovi, aby je vložil na stránky. Jednalo se zejména o smlouvy o dílo s firmou Ekoisol, smlouvu se stavebním dozorem, úvěrovou smlouvu, smlouvu o stavebním spoření k této smlouvě. Bohužel do dnešního dne se i po mnoha urgencích u p. Dvořáka nepodařilo aby je vystavil. Budeme ve výboru hledat cestu jak sjednat nápravu. Pokud by měl někdo zájem o tyto smlouvy, prosím kontaktujte mne a předám Vám osobně kopie těchto smluv, nebo zašlu v elektronické podobě (bez podpisu finální verze). Výbor nikdy nechtěl a ani nechce nic zatajovat před ostatními členy SVJ.
Tady bych odpověděl p. Kolišovi, proč jsou informace ode mne pouze v komentářích. Nemám možnost vkládat dokumenty ve formátu PDF na tyto stránky a proto využívám možnosti psát do rubriky „Názory a komentáře“. Je to pro mne rychlá cesta k vyjádření na případné dotazy.

Odpověď

(Karla Juan, 14. 11. 2010 21:27)

Dobrý den, děkuji za reakce na naše dotazy, nemůžu je nechat bez odezvy. Děkuji všem a p. Kolišovi za příspěvky.
Určitě i pro členy výboru a další vlastníky by bylo produktivnější využít max. tyto stránky a účel, ke kterému jsou určeny, a to poskytnout veškeré dokumenty zde, nikoli pouze v limitovaném čase. Schůzku je možno dohodnout, jsem bohužel limitována pracovním vytížením. P. předsedovi zašlu návrh termínu pro poskytnutí dokumentů, které zde nejsou k dispozici, jako např. zpracovaný projekt.

- reakce na: pí Sochorová, 06. 11. 2010 17:55
Děkuji za Váš podnět, vzhledem ke stejným právům chci vědět všechny informace právě pro lepší život mé rodiny a dětí. Hospodárně nakládat s penězi se snaží každý a toto je také úkolem našeho SVJ, abychom se nepřiměřeně nezadlužovali a měli tak lepší budoucnost.

- reakce na: M.Jurka Vondroušova 1165, 05. 11. 2010 16:31
Souhlasím s názorem ohledně možnosti změny dodavatele způsobu vytápění. Sama jsem se byla informovat ohledně takovýchto projektů a viděla funkční kotelnu v reálu. Paradoxem ovšem je, že všechny dostupné informace hovoří o dílech mnohem menších, maximálně do výšky 4. pater a čtyř vchodů. Pokud ještě nebyl způsob vytápění měněn v takto rozsáhlém bytovém domě jako je náš, jak je možno garantovat vyčíslené úspory, pokud nebyl realizován referenční projekt takového rozsahu?

Předem děkuji za poskytnutí dokumentů dle navrženého termínu.

Několik dotazů a reakcí

(Karel Koliš, 11. 11. 2010 18:43)

Dobrý den, diskuzi zde už nějaký čas sleduji, měl bych několik dotazů a reakcí. Pokud by jejich zodpovězení bylo nad rámec těchto stránek, rád si jednu ze střed udělám čas a přijdu osobně - nicméně vzhledem k pracovnímu vytížení to často nejde.

1.) Reakce na: Josef Datko, 07. 11. 2010 16:58
Děkujeme za upozornění, fotografie pošleme. Kromě vody na zdech se na jednom místě ve vstupní předsíni objevila prasklina. Není nijak velká, přesto si nejsem jistý, jakým způsobem postupovat - bude provedena oprava, popř. kontrola, zda je panel v pořádku?

Nabízí se také otázka, proč je informace o zaslání podkladů (fotografií) umístěna v "názorech a komentářích" a ne v oficiálnějších aktualitách?

2.) Reakce na: Sochorová, 06. 11. 2010 17:55
Výbor byl zvolen, to nicméně neznamená, že vlastníci nemají právo na informace ohledně jejich vlastních investic do jejich majetku. Ne každá kritika je myšlena jako osobní, naopak vede k vícestrannému názoru na věc.
Bohužel ne každý má ve středu odpoledne čas zajít osobně, proto také byly, myslím, vytvořeny tyto stránky.

Připomínky:
1.) Stránky i informace, které se k lidem dostávají, mi přijdou trošku nepřehledné. (vizte dotazy níže) Přikládám ukázku dopisu, kterým výbor SVJ jednoho domu na Petřinách informoval jednotlivé vlastníky o plánované rekonstrukci (a ve kterém je více praktických informací o jejich rekonstrukci, než je o naší na těchto stránkách). Lidé předem věděli, kdy mají kterou část vyklidit zavřít okna apod. (u nás jsme byli na zavření oken informováni cca 3 dny předem, nevím, jak by to dopadlo, kdybychom tu náhodou ty 3 dny nebyli, doteď není jasné, do kdy bude lešení, apod.)

http://upload.karelkolis.cz/svj-ukazka.pdf

Dotazy:
1.) nikde na stránkách jsem nenašel informace, zda byly, či nebyly podány žádosti o dotace. Nemám v této souvislosti více informací, (stejně jako většina členů SVJ) jsem odkázán pouze na tyto stránky a případnou návštěvu v daný termín (vysvětleno výše).

2.) nenašel jsem zatím na stránkách informace o úvěrové smlouvě a dalších smlouvách (koukám, že se již ptal Miroslav Kubín, 01. 11. 2010 22:36). V této souvislosti mě napadá prostý dotaz - na jakou dobu (tj. kolik let) je cílena finální splátka úvěru a na kolik let je odhadovaná "trvanlivost" právě prováděné rekonstrukce?
-----

Předem děkuji za zodpovězení dotazů a reagování na mé komentáře a věřím, že se diskuse povede v přátelské rovině s cílem přispět k co nejlepšímu životu v domě 1161-1166.

Kotelna

(Iveta Vlachová, 7. 11. 2010 20:00)

Pan Datko se ve svém příspěvku z 5.11.2010 velice srozumitelně a trefně vyjádřil ohledně potřebného počtu hlasů ke schválení výstavby kotelny.Každému by tedy již mělo být jasné, že se nemění způsob vytápění, ale pouze dodavatel tepla a s tím související technické úpravy.Nejde tedy o změnu stavby ani účelu užívání.

Zatečení do bytu

(Josef Datko, 7. 11. 2010 16:58)

Ze soboty na neděli jsme byli svědky, kdy do několika bytů v nejvyšších patrech díky silnéme dešti zateklo. Na základě vašich tlf. byla povolána firma, aby lépe zajistila ještě nedodělanou část střechy a zabránila tím větším škodám. Chtěl bych touto cestou poprosit postižené rodiny v bytech, kde se objevili průsaky, aby tuto skutečnost nahlásili na výbor SVJ a doložili to fotkami. Výbor tyto materiály npředá firmě, která po zateplení střechy se postará o odstránění těchto škod. Děkuji za pochopení.

kotelna

(Sochorová, 6. 11. 2010 17:55)

Proboha lidi o co Vám jde???Copak Vy nepotřebujete v dnešní době ŠETŘIT???
Já ano a je nás mnoho rodin s dětmi.
Ono sedět doma na zadku u PC a rýpat do výboru umí každý,ale dojít se zeptat/podívat na to či ono to už je problém.
Jednou jsme si výbor a kontrolní komisi zvolili tak jí budeme důvěřovat.Ono to běhání a zařizování není žádná prdel já osobně bych to dělat nechtěla,ale pokud mě něco zajímá nejsem líná si dojít ve středu zeptat na věci,které mě zajímají.

Reakce na poslední příspěvky

(Josef Datko, 5. 11. 2010 18:57)

Reaguji na dopis Karla a Pascal Juan

Všechny potřebne zápisy a smlouvy již byly předány p.Filipu Dvořákovi, který má od října na starosti naše internetové stránky a ten je postupně vystavuje na těchto stránkách. To však ale neznamená, že nemáte možnost se s jakýmkoliv dokumentem seznámit se. Proto byla otevřená kancelář každou středu od 18.00 do 19.00 hod. a tam je dostupná veškerá dokumntace našeho SVJ. V případě, že Vám nevyhovuje tento čas stačí zavolat mě osobně a domluvíme si schůzku na jiný oběma vyhovující termín.

Co se týče kotelny a výstavby solárních panelů, zmiňujete zákon 72/1994, paragraf 11 odstavec 5.
Přesné znění tohoto odstavce je:
"K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby a o změně stavby je zapotřeby souhlasu všech vlastníků jednotek. Jde li o modernizaci, rekonstrukci, stavební )úpravy a opravyspolečných částí domu, jimž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost vlastnických podílů na společných částech domu postačuje souhlas 3/4 většiny všech vlastníků jednotek. Ustanovení zvláštního předpisu tím nejsou dotčena" - tolik znění zákona.

Teď bych to vzal postupně:
- změna účelu a změna stavby: tady se nemění ani účel a ani změna stavby. Dům bude i nadále vytápěn plynovým topením, změní se jen dodavatel tepla. Nebudeme muset platit pražské teplárenské, ale teplo si budeme vyrábět sami
- stavbou kotelny se nemění vnitřní uspořádání domu a ani velikost vlastníckých podílů. Kotelna bude umístěna na místě dnešní výměníkové stanice ve vchodě 1162

Z těchto důvodů není zapotřebí 100%

V našem případě se jedná o modernizaci (kotelna bude osazena nejnovějšími kotly Wiesmann - smlouva i rozpočet je již dlouho zveřejněn na těchto stránkách)a k té je zapotřebí souhlas 3/4 většiny vlastnických podílů.

Děkuji za příspěvek p. Jurka


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

následující »